Afsluiten

14 januari 2023

Na 4 dagen Koh Samed is het mooi geweest. We hebben ons prima vermaakt maar zijn wel klaar met het luieren. We hebben hoofdzakelijk aan het strand gelegen en gelezen, gezwommen en gegeten. Boek uit eindelijk! De tweede dag hebben we nog een boottocht gemaakt. We werden opgehaald bij ons resort en gingen met nog 8 anderen een paar kleine, onbewoonde eilandjes bezoeken en onderweg snorkelen op een mooie plek. Toen we op Koh Samed aankwamen moesten we een soort belasting betalen vanwege de beschermde natuurgebieden. Het bewijs dat we toen kregen moesten we bij ons dragen als we onderweg zouden gaan op het eiland. Dit werd ook weer gezegd toen wij de boot boekten voor een excursie naar die onbewoonde eilanden. Ook werd er gezegd dat we op één ander eiland nog eens 100 bath moesten betalen aan taxes. Prima. Het eerste eiland waar we aanlegden was klein en niets bijzonders. Het enige bijzondere was dat er een mannetje achter een soort desk zat waar je dus moest betalen. Zo idioot. (Zie foto) nadat we daar even rondgekeken hadden gingen we verder en werden de snorkels tevoorschijn gehaald. Toen we ergens stil legden zagen we meteen heel veel mooie gestreepte vissen rond de boot zwemmen. Snorkel op en gaan met z’n allen. Nou, dat is dus niet mijn ding, kreeg het er Spaans benauwd van. Na een tijdje werden we weer gevraagd aan boord te komen en bezochten we nog 3 eilandjes. Was een prima afwisseling tussen de stranddagen door maar achteraf gezien niet erg bijzonder. Verder hebben zijn we een paar keer uitgeweest  en hebben ook nog heerlijk staan dansen daar.
Vrijdagmorgen de boot teruggenomen en daarbij een taxi geboekt naar Bangkok. Weer in een andere buurt gezeten in een heerlijk hotel.
Op het eiland gaf Rick aan eigenlijk nog wel langer door te willen reizen omdat hij nog een tijd vrij is. Hij heeft besloten om naar Sumatra te gaan, op zoek naar Oerang Oetangs. Lang gekoesterde wens dus dat is helemaal goed!
Vanmorgen samen naar het vliegveld gegaan en afscheid genomen. Morgen vliegt hij naar Sumatra en ik land vanavond om half 8 op Schiphol. Dinsdag weer werken maar met een heerlijke vakantie achter de rug.
Bedankt voor het lezen en de reacties!

1. Karin:
    15 januari 2023
    Welkom thuis dan maar weer jaqueje. Je bent echt wel lang weggeweest. Ben wel blij dat je weer heelhuids thuis bent. En dan nog weer alleen terugvliegen je bent een kanjer. Ik hoop je snel te zienxxx