Koh Samed

10 januari 2023 - Koh Samet, Thailand

Na onze fietstocht door Luang Prabang besluiten we om via Bangkok nog een Thais eiland aan te doen. Op vrijdag vliegen we pas laat in de middag dus we fietsen ‘s morgens nog wat door Luang Prabang, drinken ergens koffie met kerstgebak (in een zaak met een kerstboom en waar we luisteren naar “i am dreaming of a white christmas”), buiten 28 graden…onwerkelijk! We worden opgehaald door de tuk tuk die de hoteleigenaar voor ons heeft geregeld en betaald. De hele tuk tuk staat vol met bloemenoffers die hier op elke straathoek worden verkocht. We proppen onze rugzakken erbij en klimmen erin. Na een paar minuten stopt hij en zegt tegen ons dat hij heel even iets moet doen. Dat “heel even” duurt best lang en na een tijdje komt er een andere tuktuk aan en gaat ons mannetje onze spullen overladen. You go with him…  ze verkopen hier t-shirts waar op staat: same same en dan op de achterkant: but different. Nou dat dus…. Alles gaat anders hier en alles wordt opgelost. Het heeft wel iets en we moeten er vaak om lachen.
Het vliegveld heeft 1 landingsbaan maar is toch best groot, wederom ontzettend veel souvenirshops waar je je laatste Laotiaanse Kips kwijt kan.
De vlucht duurt nog geen anderhalf uur en dan zijn we wederom in Bangkok. Taxi geregeld en op naar het Samsen Street Hotel. Erg fraai modern hotel en na een douche de stad in. Daar hebben we bij een reisagent ons vervoer geregeld naar Koh Samet, een eiland waar we nog een paar dagen willen chillen. Ze regelen een taxi voor ons die een rit van 3 uur gaat maken en ons aflevert bij de pier vanwaar we de speedboot nemen naar het eiland. Totaal: 75 euro voor 2 personen. Ze maken een foto van ons zodat de chauffeur weet wie hij op moet pikken. Been there, done that.
Na het ontbijt, de volgende dag, lopen we het hotel uit en direct staat ons mannetje naast ons om onze spullen in te laden. De rit kan beginnen. Natuurlijk val ik weer in slaap en natuurlijk maakt Rick daar weer een foto van 😔. Inmiddels is er een hele verzameling aangelegd van deze slapende vrouw: op de boot, in het vliegtuig, in de bus en in de taxi. Kan er niets aan doen, slapen in vervoermiddelen heeft een enorme aantrekkingskracht op me!
Uitgerust aangekomen dus en op de pier staat er meteen iemand om onze bagage te sjouwen en ons te wijzen waar we moeten zijn. Tiptop geregeld weer!
De boottocht gaat snel en na een kleine 3 kwartier zijn we er. De tuktuk brengt je naar je resort en het luieren kan beginnen.
in onze kamer gekomen doen we even de gordijnen dicht omdat we ons willen verkleden. “Kijk eens Jacq, is dat nou een spin in de gordijnen?”
OMG, nog nooit zo’n grote spin gezien!!!! Ik ga meteen naar de receptie en ze komen direct en geven ons de kamer ernaast. Pfffff, dit heeft even tijd nodig….. zie opeens overal spinnen en kijk in alle hoeken en gaten en onder het bed of deze kamer spinvrij is. Maar dat is gelukkig het geval. En nu relaxen!!!!

1. Karin:
    10 januari 2023
    Ook dit is weer geweldig om te lezen. Het is net of we erbij zijn zo levendig kan jij het vertellen. Heerlijk hoor nog een paar daagjes chillen na al die avonturen die jullie meegemaakt hebben. Geniet er nog van en hoop je snel weer te zien. Dikke xxx
  2. Jacq de Graaf:
    10 januari 2023
    Bedankt Kaar! Lief dat je telkens reageert! Nog een paar dagen en dan terug naar Nederland en zo raar dat het bij jullie winter is. Ben al zo gewend aan het opstaan met een zonnetje en in je luchtige jurkje uit eten gaan. Dat verveelt niet gauw! 😘
  3. Lonneke:
    10 januari 2023
    Ik scrollen door de foto's naar een foto van de spin en slapende Jacq😏 lekker om nog een paar dagen te chillen, is best wel een enerverende reis geweest. Zeg eerlijk dat ik blij ben als je straks weer thuis bent en straks weer kan genieten van de onduidelijke telefoongesprekken vanuit de auto😉
    Plezier lieverds💋❤
  4. Jacq de Graaf:
    10 januari 2023
    Een foto vd spin?? OMG ik was in een te erge paniek!! En de slapende foto’s zijn zo erg, loopt nog net geen kwijl uit mijn open mond. 😜
    En mijn goede voornemen is om beter geluid te krijgen uit mijn Bluetooth verbinding in de auto! Hahaha, komt goed lieverd! ❤️
  5. Jetty:
    10 januari 2023
    Nog genieten in Koh Samet en dan thuis komen van deze fantastische vakantie, waar je nog tijden op kunt teren!
    Ik vind het heerlijk om 'mee te reizen', maar was wel heel blij dat ik in ons koude kikkerlandje zit ipv jullie hotelkamer met spin 🥴
    Wederom leuke, mooie foto's 🙋
  6. Monique:
    10 januari 2023
    Zo ik ben weer helemaal bijgelezen en foto’s gekeken. Jakkie van die grote spin, moet er niet aan denken. Heerlijk genieten van de laatste dagen relaxen Jacq voordat de reis naar NL weer begint. Deze avonturen heb je alvast in the pocket, tot gauw 🥰 🙋‍♀️
  7. Carola:
    12 januari 2023
    Echt genieten om de verhalen te lezen. Alleen mis ik wel een beetje jou slapende foto’s in jou foto reeks 😉. Maar heb je gelijk een Power Nap gedaan en kan je daarna alles weer vol energie doen 😁!
    Geniet van jullie laatste dagen en de heerlijke zon ☀️!