Bangkok

22 december 2022 - Bangkok, Thailand

Het begon met fikse vertraging op Schiphol. Na heel lang wachten bij de incheckbalie zagen we dat de vertrektijd een half uur later was. We zouden om 21.30 uur vertrekken. Maar toen we eenmaal bij de gate waren,  en we eindelijk konden boarden, duurde het ook nog eens zo’n anderhalf uur langer. Later weg dus en ook later in Bangkok, donker als we aankomen.  Jammer maar het is niet anders. Bagage was er snel en op naar de bussen. Half uur wachten en daar gingen we. Op naar het backpackers district. Vanaf de bus een paar minuten lopen en onze bagage in de (prima) hotelkamer gedropt. En dan ga je  Khaosan Road op (waar het hotel was: D&D inn) en dan krijg je daar een immense herrie te verwerken. Alsof de dj’s elkaar proberen te overtroeven. Nog niet eerder meegemaakt! Lekker gegeten in een rustiger gedeelte en ook schorpioen en een sprinkhaan op een stokje geroosterd genomen (must-do). Lekker door de stad geslenterd en niet al te laat naar de kamer gegaan omdat we toch nog wel suf waren. Nou, de dj’s gingen mee de hotelkamer in….😩 we wisten niet hoe we het hadden, letterlijk werd je je bed uit gedreund. Elke dachten we: het zal zo wel stoppen….maar om 3 uur had ik het gehad en ben ik naar de receptie gegaan. Aangezien we 2 nachten geboekt hadden, beloofden ze dat we de volgende dag een andere kamer zouden krijgen. Ze waren totaal niet verrast dus dat zullen ze wel vaker horen…  Tot 4 uur wakker gelegen en toen was het opeens gedaan…..pfffffff. Om 11 uur wakker geworden en gaan ontbijten in de, nu rustige, straat wat een totaal ander beeld gaf! Boottochtje gemaakt en de amuletten markt bezocht. Terug met de tuktuk en andere hotelkamer gekregen. Weer heerlijk gegeten en wat geshopt. A girl gotta do what a girl’s gotta do… 😊 geslapen als roosjes in de bijna geluidsdichte kamer! Zo fijn!
Bijzonder toch ook dat je best wel wat kerstbomen hier ziet. En oh ja, cannabis is volledig gelegaliseerd en kan je echt overal krijgen!

1. Monique Voorhans:
    22 december 2022
    Hoi wereldreizigers, wat een mooi verhaal en dit is pas dag 1. Errug leuk om jullie te volgen. Voor jullie ook leuk om terug te lezen straks. Zoveel indrukken allemaal. Kun je niet alles van onthouden.
    Ben benieuwd naar het vervolg. Geniet ervan hè. Dikke knuffel uit een grauw Nederland.
  2. Karin:
    22 december 2022
    Jeetje wat een eerste ervaring al zeg nou dat belooft wat. Klinkt wel super allemaal buiten het 1e nachtje om dan. En al weer zoveel gezien ook in korte tijd. Nou liefjes geniet van deze bijzondere vakantie samen. En zeker leuk om jullie te volgen op deze manier xx
  3. Monique:
    22 december 2022
    Leuk om te lezen Jacq! Is ook een mooie herinnering voor jullie voor later :-). Veel zien, lekker genieten. Liefs en alvast een heel bijzondere kerst samen in Thailand!
  4. Lonneke:
    22 december 2022
    Leuk om te lezen lieverd. Ik hoop dat er de komende tijd nog een paar verhalen komen. Lekker genieten samen. Veel liefs voor allebei x
  5. Jetty:
    Lieverds, hahaha, meteen een lesje 'flexibel zijn' èn overleefd 😄
    Heel veel plezier en ik hoop dat de rest van jullie reis, wat soepeler zal lopen.
    Wat er ook gebeurt....altijd blijven lachen 💞
    Wacht vol spanning op de volgende blog!
  6. Pia Overbosch:
    22 december 2022
    Superleuk om jullie te volgen en wat een heerlijke foto’s behalve die sprinkhaan dan, brrrrr…heel veel genieten samen, liefs Pia
  7. Carola:
    23 december 2022
    Heeeeeel erg veel plezier daar Jacq! Heerlijk genieten en veel zien!
  8. Antoinette Vlasman:
    25 december 2022
    Veel plezier, en vooral genieten.
    Dubbel genieten want immers geen soloproject dit (vakantie)avontuur.
    Ik wens jullie een heel fijne, goede kerstmis.🤗
    Tot volgend jaar!