Ranong-Kho Payam

24 december 2022

Na 2 roerige dagen in een druk Bangkok, hadden we bij een agency een ticket gekocht voor de nachtbus naar Ranong en een overtocht naar Koh Payam waar we voor een aantal dagen een leuk huis hadden gehuurd. Om 17 uur zouden we opgehaald worden en samen met 2 Fransen stapten we in een luxe busje om naar het grote busstation te worden gebracht. Onderweg nam de man onze tickets aan en gaf ons een ander bewijs voor de bus waarbij hij aangaf dat wij nu een soort van groepsticket hadden. We begrepen er niets van maar dachten: komt wel goed. Toen maakte hij nog een foto van het Franse stel en van ons. Die had ie nodig. De Fransen waren erg achterdochtig maar ik dacht: wat kan je doen? Lachen en erop vertrouwen dat het goed komt! We kwamen aan bij het busstation en moesten nog een kleine 3 uur wachten voordat de nachtbus ging dus even wat gegeten. De bus was prachtig en comfortabel, je kon bijna geheel in ligstand reizen. We kregen een dekentje, een kussentje, 2x drinken en wat te knagen. Lekker. Rick was alleen niet zo lekker en tijdens de bustocht werd het steeds erger: koorts, hoesten, algehele malaise… hij hoestte de hele bus wakker…maar goed, er waren er ook die zwaar aan het snurken waren dus misschien viel het niet eens zo op… na een rit van  9 uur waren we in Ranong en moesten nog met een klein busje naar de haven. Er stond een pick-up truck en we werden, na het zien van ons ticket, gesommeerd om achterin te stappen. Na 5 minuten stopte hij langs de weg en achter ons stopte een luxe busje waar een vent uitsprong die boos naar de chauffeur liep en onze foto liet zien. Daarna liet hij de foto aan ons zien, goh, ik stond er best goed op… hahaha. Overgestapt naar het luxere busje en op naar de haven. Daar waren we om 05.00 uur en de boot zou om 8.30 uur gaan. Maar ja, eten kan je in Thailand altijd en dus aan de scrambled eggs en toast! Eind goed al goed! Met een heerlijke snelle boot naar Koh Payam gegaan en daarna met een tuktuk naar de accomodatie gebracht. Wat een fantastisch eiland! Hier blijven we de eerste dagen en gaan na de kerstdagen weer verder. Nu zijn we in alle rust aan het bezinnen wat het vervolg wordt.. Inmiddels is Rick opgeknapt en ben ik ook goed ziek geweest. Ik denk zomaar dat het Corona was omdat we ook verlies van smaak en geur hadden. Dus een prima plek om weer even aan te sterken!

1. Karin:
    24 december 2022
    Ook dit vind ik alweer een avontuur op zich zeg. Toen ik begon te lezen dacht ik ik snap dat die Fransen achterdochtig waren. Maar bij onze positieve jaque komt alles altijd goed haha. En gelukkig stond je goed op de foto. Het ziet er wel onwijs mooi uit daar zeg en gelukkig zijn jullie weer opgeknapt op naar meer avonturen xx
  2. Masja:
    24 december 2022
    Fijn dat jullie weer opgeknapt zijn!
    Wat een raar gedoe met dat busje en die foto! Goed afgelopen dus lekker morgen Kerst in het zonnetje maar wel met kerstbomen gelukkig haha
    Geniet nog lekker op Koh Payam.😘😘