Kho Phayam, het eilandleven

26 december 2022 - Ko Phayam, Thailand

Na een aaneenschakeling van ontspannen dagen is het vandaag onze  laatste dag hier. Morgen, 27 december, worden we om half 11 opgehaald door de tuktuk taxi en gaan we met de boot naar Ranong. Het was een aaneenschakeling van ontspannen dagen met wat zwemmen, lezen, lopen, eten en slapen. We hebben nog een brommertje gehuurd en zijn het eiland een beetje gaan verkennen. Wat mooie foto’s gemaakt en deze zal ik toevoegen zo.  Het is een echt surf eiland vanwege de hoge golven die je hier hebt. Het sfeertje is super ontspannen en de toeristen zijn zeer uiteenlopend. Van gezinnen met jonge kinderen tot solo reizigers en natuurlijk de wat oudere meuk waar wij inmiddels toe behoren.
Bij ons rondritje op de brommer kwamen we nog in een soort van monnikendeel en op een gegeven moment troffen wij langs de weg (geen auto’s overigens op dit eiland, alleen tuktuks en brommers) 3 kinderen aan die heel lief naar ons lachten. Wat een heerlijke koppies! Rick stopte en vroeg of hij een foto van ze mocht maken. Dat vonden ze goed. Ik zal hem toevoegen zo. Rick gaf ze nog geld om een ijsje van te kopen. Wat waren ze daar blij mee! Zo schattig…. Slechte wegen trouwens hier dus voorzichtig rijden is wel echt noodzaak met vooral veel gaten in de weg.
Na zoveel dagen luieren is het wel lekker om morgen weer wat actie en beweging op te gaan zoeken.
Oh ja, vergeet ik bijna: ze vieren hier alleen kerstavond en dat was echt leuk. Ons huisje is op een resort aan het strand en we aten elke avond bij één vd strandtenten. Toen ze ons vroegen of we kerst bij hun wilde vieren hebben we natuurlijk een tafel gereserveerd en na het diner kregen alle klanten een wensballon en gingen we die met z’n allen oplaten. Sfeervol hoor! Daarna was er bij de tent ernaaast vuurwerk en vervolgens ging er een dj draaien en hebben we nog heerlijk staan dansen! Geslaagde dagen!

1. Karin:
    27 december 2022
    Wauw wat tof zeg met die wensballon en schattig ook die kindjes. Dit is toch wel een bijzondere kerst he op deze manier. Nou jullie kunnen ook na deze dagen van ontspanning er weer tegen aan. Op naar weer wat avontuur. Doe voorzichtig en ben al weer nieuwgierig naar volgende verhaal en foto's xx
  2. Jeannette:
    27 december 2022
    Hoi Jacqueline en Rick, leuk om jullie een beetje te volgen en fijn dat ook kunt genieten van lekker luieren. Je hebt mooie foto’s gemaakt, maar dat kun je wel aan jou toevertrouwen 😉. Vast nog geen heimwee naar Nederland😎
  3. Jetty:
    27 december 2022
    Wat een heerlijke ontspannen vakantie!
    En dan nog de Kerst hier mogen meemaken, geweldig 🎄
    Denk dat jullie ondertussen wel weer toe zijn aan wat beweging en activiteiten?!
    Leuk de foto's die je mee stuurt, wordt het hier ook tastbaarder, beetje meereizen en genieten, dank jullie wel 🌟