Chumphon

28 december 2022 - Chumphon, Thailand

Verbazingwekkend….. ergens een paar dagen geleden toen we op het eiland met de scooter aan het toeren waren kwamen we langs een mannetje achter een tafel die naast de supermarkt stond en overtochten regelde. Zoals er best veel zijn. Rick stelde voor om het meteen maar even te regelen. Dus gevraagd om de snelle boot van 11 uur en daarvoor opgehaaald worden door een tuktuk op JJBeach resort waar we verbleven. Bij aankomst op het vaste land wilden we graag naar het busstation gebracht worden en daarvandaan weer een bus naar Chumphon. Dat kon, geen probleem. We betaalden omgerekend zo’n 20 euro pp en dan moet je erop vertrouwen dat het goed komt.
De vertrekdag: de tuktuk jongen staat al om kwart over 10 bij ons voor de deur. Wij waren klaar dus hup hup, instappen maar. Nog even gestopt onderweg voor een nieuwe lading ibuprofen en paracetamol want ik voelde me niet helemaal goed. Leek op een blaasontsteking. Op naar de boot en daar werden we aangesproken of wij de 11 uur boot hadden gereserveerd. Bonnetje laten zien en de bagage werd aan boord gehesen. Lekkere snelle boot waarbij je je zwemvest aan moet doen, just in case… Ruim 40 minuten later waren we er. Ook daar weer hetzelfde ritueel: jullie moeten naar het busstation? Yep!
instappen maar!  Zouden ze ons beschreven hebben? Hele lange vent met een lange vrouw, hij heeft Indische roots en zij is blond, zoiets? Geen idee maar er zijn in ieder geval geen foto’s meer gemaakt! 😊 Aangekomen op het busstation moeten we nog een goed half uur stukslaan dus tja, wat doe je dan? Eten natuurlijk! Want dat kan op elke straathoek en dus ook bij het station!
Onze bus is een klein achtpersoons busje waarvan er vele rijden in Thailand. Comfortabel en snel. Paar uur later zijn we in Chumphon en staat er al een tuktuk te wachten om ons naar ons hotel te brengen. Vind u het goed om twee aparte bedden te hebben? Eh nee… oké, dan krijgt een upgrade. Heerlijk! Prachtige ruime kamer met extra deel erbij met een soort woonkamer. Top!
‘s avonds nog even Chumphon in en toch wel suf van zo’n reisdag. Begin me ook wat slechter te voelen en herken de blaasontsteking heel duidelijk! Dus langs de apotheek gelopen en mijn klachten uitgelegd. Mega pillen kuur van 18 pillen per dag meegekregen….
De volgende dag echt hondsberoerd wakker geworden, balen. Mijn rug doet zo’n vreselijke pijn dat ik denk dat het inmiddels nierbekontsteking is. Maar Rick moet weg, hij gaat bij zijn vaste tattooman een nieuwe laten zetten en zal ook vanavond niet hier slapen. Maar ach, of ik nou alleen ziek ben of met iemand erbij, geloof dat ik nog liever alleen ben. Hij vindt het lastiger dan ik.
Hele dag op bed gelegen alleen even naar beneden gegaan om iets te eten omdat dat handiger is met de medicatie. De medicijnen helpen! Morgen is Rick er weer en ben ik een stuk opgeknapt! Fijn!

1. Karin:
    28 december 2022
    Godsamme jaq wat ben jij toch een positivo. Wat een verhaal weer zeg. Menig mens zou alweer terug willen naar Nederland maar nee jij blijft daar gewoon ook nog eens een nacht alleen terwijl je best ziek bent. Nou ik hoop dat je snel weer opknapt. Wanneer jullie terug zijn dan kan je wel een boek gaan schrijven over deze reis. Jullie maken genoeg mee. Beterschap sgat xxx
  2. Jetty:
    28 december 2022
    Lieverd toch, jij hebt vast vroeger naar Bassie en Adriaan gekeken: wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen 😁
    Niet altijd makkelijk en hopelijk slaan de pillen aan, zodat je weer snel opknapt!
    Jullie maken wel kennis met de echte Thaise hartelijkheid en behulpzaamheid, hartstikke fijn, geeft veel vertrouwen in de medemens.
    Hoop dat de tattoo van Rick naar wens is en jij snel opknapt lieve Jacq. Geniet van al het moois en heerlijke eten!
    Liefs en dikke knuffels.

Ps ik geniet van al je verhalen, dankjewel 😘
  3. Monique:
    30 december 2022
    Wat een verhalen weer, bijzonder wat je allemaal meemaakt in zo’n korte tijd!! Thailand is niet voor niets land of the smile, net als Jacq altijd blijven lachen. Hoop dat de tattoo bij Rick goed is gelukt, dat jullie verder geen ongenoegen meer hebben en alleen maar zullen genieten van alle avonturen! Dikke genietkus XX
  4. Carola:
    31 december 2022
    Wow! Wat een verhalen Jacq! Geniet vandaag met oudejaarsavond!